Linkbuilding
Linkbuilding je jedna z nejzákladnějších a zároveň nejdůležitějších součástí optimalizace pro
vyhledávače, tzv. Search engine optimization – zkráceně SEO.
Nezáleží na tom, jestli tento pojem znáte pod názvem linkbuilding, získávání odkazů či budování.
První, co byste si pod tímto pojmem měli představit, je především dlouholetá, složitá práce, jejímž
největším cílem je navazování partnerství, tvorba autority vlastního webu a propagace webových
stránek pomocí odkazů či obrázků.
Cíle linkbuildingu
Jeho účelem je především získání určitého počtu dostatečně kvalitních odkazů, které zvýší úroveň
vyhledávání a tím i větší návštěvnost stránky. Šíří pozitivní podvědomí o webu či stránce. Linkbuilding
zároveň pomocí zpětných odkazů zajistí webové stránce vyšší návštěvnost.
Metody linkbuildingu
Metod linkbuildingu existuje nepřeberné množství.
Tvorba obsahu
Obsah je pro webovou stránku hodně důležitý. Právě obsah je tím důvodem, proč návštěvníci na
web chodí a zpětně ho vyhledávají. Úžasně vyhlížející „fasáda“ webu návštěvníka sice dokáže
zaujmout, nenajde-li však na vašem webu ani jednu zajímavou větu, vaši stránku opustí s názorem, že
sice měla perfektní design, ale obsahově nestála za nic. Kvalitním obsahem navazujete partnerský
vztah. Budete-li na svých stránkách publikovat informace, které budou návštěvníky zajímat, budou se
na vaši stránku rádi vracet.
Nákup odkazů
Nákup odkazů je jednou z nejefektivnějších metod linkbuildingu. Důvodem, proč se odkazy nakupují
ve velkém množství je fakt, že i z pohledu uživatele naprosto bezcenné odkazy mají vliv na
vyhledávače. Nejméně rizikovými jsou individuálně kupované odkazy, které mají nízké riziko na
odhalení vyhledávačem, navíc splňují i určitá hlediska.
Získávání odkazů můžeme rozdělit na dva druhy
- aktivní linkbuilding
- pasivní linkbuilding
Aktivní linkbuilding je založen především na přímé akci. Jedná se o nabízení produktů, navazování
partnerství či získávání odkazů z jiných webů.
Pasivní linkbuilding umožňuje bez přímé účasti rozšiřovat profil. Hlavní složkou je zajímavý obsah,
který samovolně získává odkazy. Příkladem jsou newslettery, sociální média, návody, tutoriály či
originální výzkumy.